Re: [Dutch] Dutch Verzamelmail, Volume 58, Nummer 2

Re: [Dutch] Dutch Verzamelmail, Volume 58, Nummer 2

Luuk Schaminee-2
Even een aanvulling op de opmerking van Just dat PDOK alleen RD aanbiedt: dat is deels waar, ze bieden de brtachtergrondkaart namelijk ook aan in het tiling schema EPSG:25831 wat ETRS89 / UTM zone 31N is (zie http://spatialreference.org/ref/epsg/etrs89-utm-zone-31n/ voor meer informatie over deze projectie). In de naamgeving van de tiling is RWS opgenomen, dus is te veronderstellen dat dit speciaal voor RWS gemaakt is, maar wat let het iemand om het ook te gebruiken?

Luuk

Op donderdag 1 oktober 2015 heeft <[hidden email]> het volgende geschreven:
Stuur Dutch maillijst aanmeldingen naar
        [hidden email]

Om u aan of af te melden via het web, bezoek
of stuur een e-mail bericht met als onderwerp of tekst het woord
'help' naar
        [hidden email]

U kunt de persoon die de lijst beheert bereiken op
        [hidden email]

Als u berichten beantwoordt, gelieve meer specifieke informatie in de
onderwerp-regel op te nemen dan alleen maar "Re: Inhoud van Dutch
verzamelmail..."

Onderwerpen van vandaag:

   1. Re: Google hybrid kaart met PDOK data (Just van den Broecke)

Message: 1
Date: Thu, 1 Oct 2015 13:54:21 +0200
From: Just van den Broecke <[hidden email]>
To: [hidden email]
Subject: Re: [Dutch] Google hybrid kaart met PDOK data

Ja ook andere map5.nl lagen zouden evt naar PDOK gaan, maar dat loopt
niet hard.

Met die ArcGIS webdiensten ben ik nooit zo blij: hier bijv een voor mij
onduidelijke en maar enkele tiling standaard bijv:
http://tiles2.arcgis.com/tiles/nSZVuSZjHpEZZbRo/arcgis/rest/services/Open_lufo/MapServer/tile/11/1057/1141
(ja zonder extentie .jpg of .png!). Open Standaarden vind ik
belangrijker dan Open SOurce.

Map5.nl biedt zowel RD als Google/OSM tiling (PDOK levert alleen RD
tiling!) met alle reguliere tiling standaarden: WMTS, TMS en XYZ. Plus
nog WMS boven op de tilecache, maar ik ben mogelijk wat bevooroordeeld :-).

Groet!

Just

On 01-10-15 11:03, Jan-Willem van Aalst wrote:
> Hallo Paul e.a.,
>
> Map5 OpenLuFo in #PDOK: ik heb ?t daar met Jeroen Baltussen wel eens
> kort over gehad. ESRI heeft ?m inmiddels zelf opgenomen als REST
> webservice, zie hier
> <http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?layers=aa9235f674ca4677927aa9ec7181c38d&useExisting=1>.
>
> Met hartelijke groet,
>
> Jan-Willem van Aalst
>
> [hidden email]
>
> 06-42746848

kind regards / met vriendelijke groet,

--Just

Just van den Broecke  [hidden email]
Just Objects B.V.     tel +31 65 4268627 Skype: justb4
The Netherlands       http://www.justobjects.nl

Eind van Dutch Verzamelmail, Volume 58, Nummer 2

Re: [Dutch] Dutch Verzamelmail, Volume 58, Nummer 2

Just van den Broecke
Kan ook iets met INSPIRE te maken hebben. Blijft wel vreemd dat die
miljoenen EPSG:25831 tiles beheerd worden die m.i. niemand gebruikt.

We kunnen momenteel in ieder geval sinds kort de PDOK "IdeaWall"
gebruiken om onze wensen (tiles in Google/OSM schema en XYZ) kenbaar te
maken:
http://ideas.theideawall.com/PDOK/Forum/Details/41b4e80e-52a7-4821-88c4-3c685465e1c6

Just