[Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

[Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

Raf Roset
jo insisteixo: Raw Data Now !
http://cuandosecomeaqui.com.es/2011/01/20/144/

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

Oscar Fonts
> jo insisteixo: Raw Data Now !
> http://cuandosecomeaqui.com.es/2011/01/20/144/

Hahaha el típic truquet del Referrer.

Al Geocodificador de l'ICC, ídem de lienzo:
http://www.icc.cat/geocodificador/json?ordre=suggest&maxresultats=25&metode=localitzaToponim&nom=vic

Si mai el voleu hackejar i saltar-vos el 403, ja sabeu, Referrer al canto.
O bé hi accediu a través de la IDEC, que ja se'l va saltar per poder
donar servei als ens locals:
http://delta.icc.cat/idecwebservices/share/jsp/m_pont.jsp?ordre=suggest&maxresultats=25&metode=localitzaToponim&nom=vic

La gràcia d'aquest geoservei és que no cal conèixer per endavant la
interfície, és autodescriptiva. Jugueu-hi:
http://delta.icc.cat/idecwebservices/share/jsp/m_pont.jsp?

Es poden cercar municipis, llogarets, carrers, portals, topònims... i
el temps de resposta típic és <100 ms, o sigui que es pot muntar un
suggest-as-you-type bastant fi.

Espero que l'ICC no corri a desactivar o bunkeritzar el servei, que hi
ha aplicacions de tercers amb les que s'ha signat conveni i que
deixarien de funcionar.

¿Puertas al campo? GeoLeaks!!!

PS: Potser això em costarà la ruïna, però s'havia de fer...

Slt,

Oscar.

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

Adrià Mercader-3
Pel que sembla funciona amb qualsevol Referer...
Oscar,
Quan vinguin els comandos especials dels mossos d'esquadra a casa teva
per fer-te desaparèixer del mapa una temporada, digue'ls-hi que, si us
plau, posin el header Content-type: application/json en comptes de
text/html

Gràcies i que vagi bé per Guantanamo

2011/1/21 Oscar Fonts <[hidden email]>:

> [...]
> deixarien de funcionar.
>
> ¿Puertas al campo? GeoLeaks!!!
>
> PS: Potser això em costarà la ruïna, però s'havia de fer...

Adrià Mercader
-----------------------------
http://amercader.net

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

Oscar Fonts
Adrià,

> Pel que sembla funciona amb qualsevol Referer...

El meu Firebug diu:

Amb referrer:

Petició:

GET /geocodificador/json?ordre=suggest&maxresultats=25&metode=localitzaToponim&nom=vic
HTTP/1.1
Host: www.icc.cat
Referer: http://www.icc.cat/vissir2/

Resposta:

HTTP/1.1 200 OK

Vale, ara sense referrer:

[...]

HTTP/1.1 403 Forbidden

> si us plau, posin el header Content-type: application/json en comptes de

... I per això la IDEC va muntar un proxy que permet accedir-hi sense
referrer, a:
http://delta.icc.cat/idecwebservices/share/jsp/m_pont.jsp?

I que comparteixo precisament per demostrar que allò del referer no
tenia cap sentit.

Malauradament el proxy de l'IDEC sembla no respectar el Content-Type
de la resposta original. Què hi farem, no es pot tenir tot. Potser el
Wladimir podrà arreglar-ho, si és que algú no conspira en direcció
contrària i acaben tancant-ho més.

> Gràcies i que vagi bé per Guantanamo

Que sigui un paranoic no significa que no ens estiguin observant.

A disposar,

Oscar.

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

asantiago
A mi tant delta.icc com www.icc em diuen:

Amb l'excepció que la www.icc.cat és UTF-8.

Per cert, veig que el servidor tambe informa de que:

Keep-Alivetimeout=15, max=100
ConnectionKeep-Alive

Extraoficialment algu sap la càrrega del servidor? Aquestes aplicacions de tercers de qui parleu fan moltes peticions?
Amb aquesta configuracio jugar a "hundir la flota" es molt més facil.

|----------------------------------------------------------------
|----------------------------------------------------------------
|----------------------------------------------------------------
|----------------------------------------------------------------

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

Raf Roset
Que sigui un paranoic no significa que no ens estiguin observant.

Gentlemen remember to always wear tin foil hats.

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

Oscar Fonts
Yep,

> A mi tant delta.icc com www.icc em diuen:

Dins del geocodificador, quan la resposta és json?
Passa' un exemple d'URL. Curiositat malsana.

> Keep-Alivetimeout=15, max=100
> ConnectionKeep-Alive

Això és la configuració per defecte de l'apache 2, penso.
El timeout hauria de ser més baix per anar bé. Però trobo que el
keepalive té sentit quan esperes pocs usuaris simultanis però cada un
fa ràfegues de peticions seguides, com és el cas. Corregeix-me si
m'equivoco, que d'això no domino.

Francament, no crec que ningú s'hagi parat mai a mirar-ho.

> Extraoficialment algu sap la càrrega del servidor? Aquestes aplicacions de
> tercers de qui parleu fan moltes peticions?

Difícilment crec que hi hagi mai 100 persones accedint-hi
simultàniament (vaja, ni 10).
Les proves de càrrega del geocoder aguantaven 50 threads simultanis
amb dignitat, amb una configuració del servidor per defecte.

> Amb aquesta configuracio jugar a "hundir la flota" es molt més facil.

Home, si el que vols és fer atacs de DoS, ho tens molt fàcil. Ningú no
s'ha preparat per l'efecte slashdot, em temo. :)
Hi va haver un temps que els WMS no aguantaven ni UN sol usuari fent
peticions tilejades...

Slt,

Oscar.

> [...]

Les proves de càrrega del geocoder aguantaven 50 threads simultanis
amb dignitat, amb una configuració del servidor per defecte.

nop, som geo.inquiets no nois.dolents.inquiets  :)
Com estaven mirant els headers m'ha cridat l'atencio.

Entenc que si no s'han donat problemes al servidor és perque s'ha tingut en compte el dimensionat necesari pel volum de peticions calculat.

Aixó si, si a 6000 catalans, del 6millions que som, els hi dona per fer unes quantes cerques concurrent (podem plantejar una quedada :p)  posariem al servidor en apuros.

--
|----------------------------------------------------------------
| Blog: http://www.acuriousanimal.com/blog
> [...]
|----------------------------------------------------------------

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

bolosig
Hola a todos,

IDEC proxy de algo me suena ???

Tal vez alguien arregle lo del content-type :).

Desde mi punto de vista este servicio debería ser abierto, de que sirve tener el mejor callejero si nadie lo usa. Bueno siempre tendremos googleMaps :S

+1 a los geoLeaks

saludos,

Bolo

2011/1/21 Antonio Santiago <[hidden email]>

> [...]

Aixó si, si a 6000 catalans, del 6millions que som, els hi dona per fer unes quantes cerques concurrent (podem plantejar una quedada :p)  posariem al servidor en apuros.

Re: [Geoinquiets Barcelona] la importancia de les dades obertes

Martí Pericay
L'explicació final de la història corunyesa: http://carlosabalde.com/weblog/mediocridad-ii/

Es tractava d'un "quítate tu pa' ponerme yo".

El 21 de gener de 2011 21:40, Wladimir Szczerban <[hidden email]> ha escrit: