[Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

[Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Raf Roset

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

bolosig
Hola a todos,

Un poco en sobre este tema, ¿son "oficiales" unos datos que están mal?
Seguro hay miles de casos como este, pero aquí les pongo un ejemplo.
A finales del agosto de 2010, cambiaron las direcciones de varias calles por donde vivo, así que entré en OSM y actualicé los sentidos de las calles y modifiqué algún que otro cruce que había cambiado.

La cuestión es que a día de hoy (6 meses despues) en todos los sitios que he revisado la información está desactualizada, de hecho hace 2 días vi a un super BMW X5 que se iba a meter en contra dirección (seguro llevaba GPS) y estaba parado en medio del cruce entre Craywinckel y el Passeig de sant gervasi con cara de perdido :O. Por suerte no venian coches en dirección contraria y no paso nada.

Pero si hubiera habído un accidente ¿Se podría reclamar al ayuntamiento por tener en su web un mapa que no está correcto?

Aqui les dejo una capturas para que vean las diferencias. He puesto la imagen de la guía de catalunya hecha por el ICC que si bien no indica las direcciónes en la parte superior muestra una isla que actualmente no existe.

Saludos,

Bolo

2011/2/16 Raf Roset <[hidden email]>
Què fa les dades "oficials" http://www.maploser.com/2011/02/15/authoritating-data/

Raf

icc_16_02_2011.PNG (1M) Download Attachment
osm_16_02_2011.PNG (299K) Download Attachment
bcn_16_02_2011.PNG (336K) Download Attachment
bing_16_02_2011.PNG (367K) Download Attachment
google_16_02_2011.PNG (257K) Download Attachment

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Raf Roset
Pero si Bing, Google, Ajuntament i Generalitat estan todos igual y OSM està al revés, por que supones que és OSM el que està bien si no és tan "oficial" como los otros 4 ?  XD

I com canvies aquesta manera de pensar ? Com "eduques" els usuaris ? Com imparteixes cursos de pensament crític ?

Massa preguntes, ho sé !

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Oscar Fonts
> Com imparteixes cursos de pensament crític ?

Ostres, tantes pampallugues lèxiques m'havien fet llegir 'pensament
cítric'. Llàstima!

Sent cítrics respecte la qualitat d'OSM, penso que per a la majoria
d'usos la precisió és prou bona, i l'actualitat és envejable. Però és
clar, als llocs on hi ha freaks amb prou motivació per tenir-hi els
ulls posats. El tema és com adreçar la completitud i l'homogeneïtat.
De moment, s'ha resolt amb imports massius, o a força de cultura
germànica. Al Canadà els organismes oficials fan simbiosi creuant
dades 'autoritatives' i 'col·laboratives': troben les 7 diferències i
saben on enviar gent a prendre notes. Això i la subsidiarietat per
aquells que la vulguin semblen mètodes beneficiosos per tots plegats.

Slt.

[...]

Aquesta sembla una molt bona manera d'estalviar sense renunciar a tenir cartografia acurada.
Hi ha algun transaccional que permeti sincronitzar/coordinar dos servidors de dades ? Hauria de ser half duplex o full duplex ? I els organismes oficials estan explorant totes aquestes possibilitats ?
Suposo però que abans de connectar res cadlria definir models de dades, diccionaris de features, processos de captura, precisions, simbologies, etc....

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Alexandre Nobajas
Pel que fa a reclamar, tots els serveis de dades posen un disclaimer on diuen que si et mates fent servir els seus serveis ells declinen tota responsabilitat.

I hi ha casos espectaculars: http://www.elperiodicodearagon.com/noticias/noticia.asp?pkid=450340

-----Inline Attachment Follows-----

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

bolosig
Ya pero la cuestión es que unos presumen de tener sus mapas perfectos a nivel milimétrico y de ser oficiales, y luego a la hora de la verdad Nosotros no respondemos.

Yo pienso que la solución está en hacer un crowdsourcing ciudadano-administración o inter administración. Eso de que los municipios sean los responsables de la cartografía de su territorio es muy buena idea aunque en la práctica no sea así. ¿Podrían los municipios usar OSM y dar el "sello de calidad" de los datos?.

En el hipotetico y poco probable caso de que el ICC donara sus datos a OSM y se pusieran una con una etiqueta ICC. ¿Los datos serían oficiales?

saludos,

Bolo

El 16 de febrero de 2011 19:05, Alexandre Nobajas <[hidden email]> escribió:
[...]

Si alguien se lo pone fácil... las herramientas que se venden a los aytos no suelen contemplar este tipo de cosas tan... 2.0.

El concepto de participación ciudadana, en el mejor de los casos, consiste en poner una chincheta en el mapa para informar de una papelera rota.

Para todo lo demás, guguelmáps.

En el hipotetico y poco probable caso de que el ICC donara sus datos a OSM y se pusieran una con una etiqueta ICC. ¿Los datos serían oficiales?

No desde el momento en que cualquiera puede cambiar el sentido de una calle sin la supervisión de un adulto.

Ah, espera, que el ICC no tiene los sentidos de las calles.

Y además la mitad de callejeros pertenecen a sus respectivos ayuntamientos.

Tres turnos sin tirar.

Vaya lío.

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Raf Roset
i l'experiment Port-ICC amb participació (sw?) de Wikiloc que va presentar Guimet en nom de Llopart a FOSS4G, no anava precisament d'això ? Em sembla recorda vagament que era un intercanvi de dades més o menys automatitzat i rigurós entre dues o tres administracions....

I per que ICC no ha proporcionat a OSM cap dada ? De la mateixa manera que han regalat la orto a Google, no podrien passar els vials (o altres/més capes) del topo5m a OSM i donar una bona empenta al projecte ?

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Jaume Figueras i Jové
Hola,

l'ICC no vol donar cap dada a OSM, farà 3 mesos que vaig demanar de
tornar a parlar amb ells d'aquests temes OSM i encara espero resposta.

El 23 us parlaré d'un projecte que vem fer amb l'AMB on vem transformar
tot el seu carrerer a OSM i el dibuixàvem etc. Var anar tot molt bé i
amb molts bons resultats a més a més les dades OSM eren editables. Els
problemes són 2:

1.- Fer comunicació admin<->usuaris bidireccional és relativament
complexe i vol temps i paciència.
2.- Voluntat política de alliberar dades i usar FOSS [1], un dels majors
problemes a l'acabar el projecte era que els servidors OSM que vem
muntar a AMB funcionaven en linux i no en window$.

I el tema de 'regalar' dades el tinc travessat, que l'AMT 'donés' tota
la informació de bus, metro, fgc, tram i rodalies a google [2] i no
tingui la decència de publicar els GTFS és una vergonya.

[1]
http://blog-idee.blogspot.com/2011/01/cyclestreets-vs-parlamento-britanico.html
[2]
http://blog-idee.blogspot.com/2010/11/datos-para-el-pueblo-pero-sin-el-pueblo.html

J.

On 02/16/2011 08:08 PM, Raf Roset wrote:

> [...]
> que han regalat la orto a Google, no podrien passar els vials (o
> altres/més capes) del topo5m a OSM i donar una bona empenta al projecte ?

Jaume Figueras i Jové
Ubuntu User #14347 - Linux User #504317

Universitat Politècnica de Catalunya
Departament d'ESAII
Edifici TR11
Rambla Sant Nebridi, 10
08222 TERRASSA
Telf: +34937398621 (intern UPC: 98621)
Mòbil: +34650756456 (intern UPC: 44785)
Fax: +34937398628 (intern UPC: 98628)

Centre de Simulació i Optimització de Processos Logístics (LogiSim)
http://logisim.fib.upc.es

Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII)
http://webesaii.upc.es

Universitat Politècnica de Cataluyna
http://www.upc.edu

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Raf Roset
ICC havia d'alliberar un dataset (unicorni blanc) d'un bloc sencer del 50mil amb totes les capes imaginables. No sé si ho van fer ni amb quina mena de condicions, però serviria aquest dataset per fer una càrrega a OSM i tenir-ho com a demo/exemple/avís_per_navegants/tutorial ?

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Alexandre Nobajas
Les dades oficials fins ara sempre havien estat actualitzades a data X, en canvi ara volem que estiguin actualitzades a temps real. Òbviament una institució, fins i tot l'ICC, no té prous recursos com per a actualitzar tota la informació a temps reals, pel que l'única solució és que la gent hi participi. El problema és qui i com hi participa (només cal veure els problemes que hi ha sempre entre datums i sistemes de projecció). Potser com a pas intermig entre actualitzacions "oficials"sí  seria l'ideal.

Pel que fa a la cartografia municipal, que la facin els ajuntaments és utòpic. Prouta pena tenen en pagar els deutes que han contret sense cobrar permisos d'obres com abans. Penso per exemple en municipis amb menys de 500 habitants i termes municipals immensos.

Àlex

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Alexandre Nobajas
Sempre és el mateix, als EEUU com que les dades les paga l'erari públic les dades són de tots. Perquè aquí no es segueix la mateixa lògica? (això va per l'ICC, IGN,...)

El perquè Google sí i d'altres no ja se m'escapa.

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

Oscar Fonts
> ICC havia d'alliberar un dataset (unicorni blanc) d'un bloc sencer del 50mil

El del FOSS4G?

Es va preparar el DVD, però poc 'alliberat' estava: No es podia
reutilitzar fora del FOSS4G, i per a un sol cas no podiem demanar els
ponents l'esforç d'adaptar els temaris dels tallers, que al final es
pengen per qui vulgui reutilitzar-los.

> serviria aquest dataset per fer una càrrega a OSM i
> tenir-ho com a demo/exemple/avís_per_navegants/tutorial ?

Per demo, Girona:
http://www.openstreetmap.org/?lat=41.9793&lon=2.81994&zoom=16&layers=M

És una importació de la cartografia municipal que es va fer pel SotM
que té 'hasta' els arbres.
I la gent continua afegint-hi coses, com els comerços.

Comparat amb ICC:
http://www.icc.cat/vissir2/?zoom=7&lat=4647593.5&lon=485213&layers=B00FFFFFTFF

(Em continua agradant molt la netedat de la Base 25 mil; llàstima dels camins!).

I amb G.:
http://maps.google.cat/maps?f=q&source=s_q&hl=ca&geocode=&q=&aq=&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.578243,74.267578&ie=UTF8&hq=Girona&hnear=&ll=41.980118,2.822542&spn=0.01241,0.027874&z=16

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

bolosig
Si mal no recuerdo en el año 2006 Victor Pascual puso en contacto a la gente del OSM con el ICC y se intentó tramitar que el ICC pusiera sus datos en OSM, se que los del OSM hicieron una petición formal con carta y todo. Ya todos sabemos el resultado, lo peor es que 5 años despues la cosas sigue igual, así que veo la cosas difícil.

En esa época eran los inicios de OSM y el ICC perdió la oportunidad de ser el primero en poner sus datos en OSM.

Respescto al proyecto ICC-Port-AJ. Barcelona, si es una actualización semi automática, pero es un proceso difícil. Se que también se está haciendo algo parecido con los callejeros de algunos ayuntamientos, pero todos son proyectos pilotos a ver como resulta la cosa. Sería interesante montar un proyecto similar usando OSM.

Se me ocurren ideas.........

Veo que la reunión del 23 va a estar animada. :)

Saludos,

Bolo.

2011/2/17 Oscar Fonts <[hidden email]>
> [...]

Re: [Geoinquiets Barcelona] la font de les dades

JP Glutting
Arribo tard a la conversació, però a mi m'interesaria veure un sistema 4D, vull dir, amb la posibilitat de fer un geocoding a un moment donat. Tinc una base de dades que cubreix 10 anys, i sense tenir en compte els canvis que hi havia, algunes adreçes surtiràn malament.

JP