[Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

[Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Raf Roset
Per passar de kml a shp online http://www.zonums.com/online/kml2shp.php

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Alexandre Nobajas
Aquests de zonums ara fa uns 4 anys van treure un convertidor en java que era un programet que no pesava res, era molt potent, customitzable i de franc. No sé perquè van deixar de suportar-lo i es van centrar en la versió on-line, que és més lenta, ferragosa i antipàtica. Si trobeu la versió stand-alone guardeu-la com si fos d'or, que va molt bé.

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Oscar Fonts
Per passar de qualsevol cosa a qualsevol cosa offline:

http://www.gdal.org/ogr2ogr.html
http://www.gdal.org/ogr/ogr_formats.html

2011/2/8 Alexandre Nobajas <[hidden email]>
[...]

L'ogr està molt bé però per a la gent que no està acostumada a fer servir programes que fan servir command line enlloc de GUI pot tirar enrerra al més valent.

Tot i això és del milloret que hi ha, sobretot pel que fa al rendiment.

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Adrià Mercader-3
ogr2ogr amb interfície d'usuari per als fans del ratolí:

http://www.ogr2gui.ca/en/index.php

No l'he fet servir molt últimament, però les proves que faig fer van anar perfectes, i els programadors donen un suport excel·lent.

[...]

ep, aquesta versió no la coenixia, gràcies!

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Raf Roset
La tinc, la tinc. De fet és a la web, però has de fer un parell de trastades per poder-la descarregar i després ha de canviar la data del pc per poder-la executar....

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

geo inquiet
Ja que parlem de KML l'altre dia vaig tenir la grata sorpresa de trobar aquest format entre els standards d'OGC!

Desconec si és un magnífic i potent format, però sé de cert que aquest serà el que ha de permetre que la informació geogràfica es pugui obrir a la majoria dels ordinadors casolans. Sense necessitat de programes tècnics ni de coneixement específic!

Per fi els alcaldes dels pobles petits de Catalunya (sense serveis tècnics) podran obrir la informació que els hi tramentem des de les agències cartogràfiques!!!

GREAT!

Marc

2011/2/8 Raf Roset <[hidden email]>
[...]

El KML és estàndard des de l'any 2008 em sembla recordar. Al final l'OGC es va rendir enfront l'evidència que el KML, encara que molt mancat en certs aspectes, era el format més utilitzat, mentre que el GML quedava en un molt llunyà segon terme. Al final es va optar per l'obvi, que és que el que fa servir tothom sigui l'estàndard enlloc d'intentar anar contra corrent.

El que no sé és com s'ha acabat integrant el KML i el GML, perquè molt compatibles no eren.

Food fight? Enjoy some healthy debate
in the Yahoo! Answers Food & Drink Q&A.

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Juan Carlos Sierra R

He visto las paginas de kml y estan excelentes!  http://www.northgates.ca/ es una buena herramienta para la edicion de estos..permite la creacion de diferentes kml puntos lieas poligonos networlinks, tambien hay manera de realizar conexiones atraves de url pero aun no he tenido la oportunidad de hacerlo. Saludos

El 09/02/2011 00:16, "Alexandre Nobajas" <[hidden email]> escribió:
> [...]
> El que no sé és com s'ha acabat integrant el KML i el GML, perquè molt compatibles no eren.

Des de fa 2 anys :)
Com bé diu l'Alexandre, la OGC és va haver de rendir a l'evidència de
que el KML era el format de moda dels "neogeògrafs". Probablement
Google va fer alguna trucadeta per acabar-los de decidir.

> Desconec si és un magnífic i potent format,
L'estàndard GML, com qualsevol que hagi hagut de barallar-se amb
l'especificació sabrà, és un monstre de 450 pàgines, que descriu com
representar qualsevol entitat geogràfica coneguda per la humanitat. El
format KML bàsicament és un GML resumit i destil·lat. Al seu principal
impulsor (Big G) no li interessa representar entitats com
"AbstractParametricCurveSurface" (jo tampoc sé que és), sinó carregar
informació en clients lleugers com Google Maps o Google Earth. Però el
KML té limitacions greus com a format d'intercanvi de cartografia
estructurada. El més greu és que no permet conservar els atributs en
forma de camps o propietats (les eines que exporten a KML els agrupen
en un document HTML que es mostra als popups de Google Maps/Earth).
Tot i que les últimes versions de l'especificació afegeixen camps com
ExtendedData per definir dades customitzades, no hi ha un estàndard
definit sobre com fer-ho.
En resum, si no vols carregar les dades en un SIG i fer un join amb
altres taules o fer info, és un format senzill i conegut.

> però sé de cert que aquest serà
> el que ha de permetre que la informació geogràfica es pugui obrir a la
> majoria dels ordinadors casolans. Sense necessitat de programes tècnics ni
> de coneixement específic!
Totalment d'acord

> Per fi els alcaldes dels pobles petits de Catalunya (sense serveis tècnics)
> podran obrir la informació que els hi tramentem des de les agències
> cartogràfiques!!!
Com deia, el pobles petits de Catalunya han tingut més de dos anys per
descobrir KMLs i Google Earth i no sembla que hi hagi hagut cap
revolució.
Quan dius que podran obrir la informació, vol dir que el ICC
proporciona cartografia en format KML?

En qualsevol cas, els homes rudes de veritat fan servir GeoJSON :)

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Adrià Mercader-3
(Perquè dic "la" OGC? Suposo perquè sona com a "Organització"...)

--

Adrià Mercader
-----------------------------
http://amercader.net

Re: [Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Juan Carlos Sierra R
Hola Adria si el ICC proporciona gran información en formato kml y en algunos otros formatos como GeoTIFF, DXF, DGN, export, MMZ, KMZ

Aquí puedes ver el visor de datos y un kml de ejemplo.

Saludos

> [...]

> el que ha de permetre que la informació geogràfica es pugui obrir a la
> majoria dels ordinadors casolans. Sense necessitat de programes tècnics ni
Totalment d'acord

> [...]
proporciona cartografia en format KML?

En qualsevol cas, els homes rudes de veritat fan servir GeoJSON :)

Analista GIS
e-Mail:
[hidden email]
Web: www.gispoint.es