[Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

[Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

Anna Muñoz
Hola ànimes geoinquietes,

pels qui teniu experiència en postgis, mapserver, geoserver, WFS-T, OpenLayers, etc necesito que m'orienteu una mica sobre quina és la tecnologia més apropiada per montar un portal web que reculli totes les xarxes de consum solidari (XCS) de Catalunya i on les funcionalitats que, a grans trets, s'haurien de satisfer serien (sense ordre de preferencia ni importància) les següents:

1.- Mostrar la ubicació de les diferents XCS i botigues de productes ecològics i poder filtrar segons els proveïdors.
2.- Poder donar-se d'alta/baixa, tant proveïdors com nous grups de consum
3.- Poder publicitar fires, mercats, etc
4.- Ubicar els terrenys dels diferents productors (em refeixo a ubicar les granges, les zones de correu, etc). La majoria es poden visitar i caldria mostrar com arribar-hi, horaris, dades de contacte, etc.
5.- Poder consultar proveïdors en funció del tipus de producte que ofereix (làctic, carn, verdura, ...)
6.- altres (si teniu idees aporteu-les sense por :-) )

Alguns dubtes:

(a) L'esquema de la BD ja està fet i per fer la inserció de geometries la idea és emprar l'estàndard WFS-T, ¿amb Geoserver? ¿alternatives? ¿qué és el més usual? ¿Coneixeu projectes similars?.

(b) Tinc experiència amb OL però encara no m'he ficat amb geoExt, ¿val la pena ? opineu.

(c) Si no calgués editar geometria, quina opció tecnológica és la més adient?

Salut i gràcies en avançada,
Anna.

Re: [Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

Lluís Peinado
Hola Ana
(a) Mapserver no suporta ni suportarà WFST o sigui que la millor opció sembla ser Geoserver. Com que parles de punts, podries fer quelcom senzill amb un llenguatge de programació (PHP, etc) però aleshores no faries servir WFST (no necessàriament).

(b) Et recomano que vagis a la pàgina d'exemples per veure si algun s'ajusta a les teves necessitats http://geoext.org/examples.html.

(c) Aquest supòsit no canvia molt el panorama, podries fer servir geoserver igualment i fer "updates" via WFST que no altenirn la geometria o bé et seria més senzill usar tecnologies fetes per tu mateixa.per mantenir dades (formularis normals i corrents).

Si decidieixes fer servir geoserver per a les transaccions doncs el pots reaprofitar per a publicar la informació, a més geoserver té bastanta complicitat amb clients openlayers.

Per la part de publicació, fes una ullada també a la API de google maps i els seus exemples, crec que deu haver moltes aplicacions que facin això que comentes.

Sort.

El 27 de febrer de 2011 23:33, Anna Muñoz <[hidden email]> ha escrit:
[...]

Geodata Sistemas,SL.

[hidden email]

T. 933 035 367 (ext. 21)

F. 933 080 071

Re: [Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

Adrià Mercader-3
Bones,
Pel que comentes, l'aspecte "geo" del projecte és només una petita
part del projecte que tens entre mans!

> (a) L'esquema de la BD ja està fet i per fer la inserció de geometries la
> idea és emprar l'estàndard WFS-T, ¿amb Geoserver? ¿alternatives? ¿qué és el
> més usual? ¿Coneixeu projectes similars?.
Geoserver  és amb diferència l'opció més usada per implementar WFS-T.
L'alternativa més solvent que conec és TinyOWS
(http://www.tinyows.org/). Per temes d'arquitectura i requeriments,
està pensat per acompanyar MapServer, però no crec que tingui ni molt
menys la base d'usuaris que té Geoserver. I si realment els
requeriments d'edició de geometria són molt senzills es pot estudiar
crear una API REST-ish que parli GeoJSON

GET <servidor>/proveidors (+filtres) - Torna col·leccions d'elements
GET <servidor>/proveidors/<id> -

> (b) Tinc experiència amb OL però encara no m'he ficat amb geoExt, ¿val la
> pena ? opineu.
Personalment, crec que ExtJS (i GeoExt) són molt interessants per a un
tipus concret d'aplicació, més aviat tècnica, on necessites una UI
avançada i similar a una aplicació d'escriptori. Estic d'acord amb el
Lluís, dóna un cop d'ull a la pàgina d'exemples per veure si algun
dels "widgets" o de les classes et seria molt útil pel que tens
pensat. Pels requeriments que comentes, potser seria interessant donar
un cop d'ull abans a un framework web de més alt nivell que t'ajudi a
gestionar usuaris, pàgines, etc. Això també pot influir a l'hora
d'escollir geoext o un altra llibreria amb una corba d'aprenentatge
més baixa com jQuery.

--

Adrià Mercader
-----------------------------
http://amercader.net

Re: [Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

Adrià Mercader-3
Perdó, he enviat el missatge anterior abans d'hora!!

> [...]

està pensat per acompanyar MapServer, però no crec que tingui ni molt
menys la base d'usuaris que té Geoserver. I si realment els
requeriments d'edició de geometria són molt senzills (modificar punts)
es pot estudiar
crear una API REST-ish que parli GeoJSON

GET <servidor>/proveidors (+filtres) - Torna col·leccions d'elements
GET <servidor>/proveidors/<id> - Torna un element
POST <servidor>/proveidors/<id> - Insereix un element
PUT <servidor>/proveidors/<id> - Actualitza un element
(Però GeoServer + WFST, continuaria sent una bona opció!)

> [...]
més baixa com jQuery.

> (c) Si no calgués editar geometria, quina opció tecnológica és la més
Veure (a). Encara que no calgui editar les geometries, jo continuaria
usant WFS o equivalent per a poder disposar de les geometries en
client, que sempre dóna molt més joc que el WMS

Adrià Mercader
-----------------------------
http://amercader.net

Re: [Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

Oscar Fonts
Anna,

Bàsicament diré el mateix que el Lluís i l'Adrià. :)

Jo tiraria d'estàndards: Fer serveis 'a mida' sol sortir car en hores
de 'cuineta', i perds interoperabilitat i potencial futur.

Com a servidor, GeoServer és implementació de referència de WFS-T, i
tens sortides en molts altres formats com GeoJSON, SHP, PDF, tot tipus
d'imatges, GML, KML... A més també te una API REST per si mai, un
gestor web per publicar a cop de clic, pots fer filtres fàcilment, i
amb un PostGIS al darrera faràs meravelles.

A la part de client:

- OpenLayers a pèl ja vé amb suport per WFS-T, i trobaràs exemples fets.
- Google Maps... en fi, per posar quatre xinxetes vale. Però
OpenLayers és incomparablement més potent.
- EXTjs + GeoEXT és molt, molt potent per desenvolupar aplicacions web
amb una API quasi d'aplicacions d'escriptori. Costa d'entrar-hi, com
tot, però després amb poques línies fas coses molt potents. El preu és
una pàgina amb tonelades de javascript, lenta en carregar i en
executar-se en navegadors de chichinabo (aka Internet Explorer). Per
tant, per al treball dur.
- jQuery és la manera lleugera de donar un aspecte més agradable i
mudernillu a les aplicacions. Millor per afegir sucre a visors per al
gran públic.

De la integració amb gestors de continguts, ni idea. La part de gestió
d'usuaris i proveïdors pot ser la que requereixi més cuina pròpia.

Sobre el hosting, per 20$/mes tens una màquina virtual linux per fer
el que vulguis a linode.com, que té molt bon suport. És on hem
publicat el servei de layar.

Oscar.

2011/2/27 Anna Muñoz <[hidden email]>:

> [...]
> adient?
>

> Salut i gràcies en avançada,

Re: [Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

Raf Roset
Per al hosting jo vaig acabar trobant un bon compromís entre preu i prestacions a http://www.guebs.com/servicios/hosting

De la resta de coses que pregutnes no en tinc ni idea  o_O

Raf

Re: [Geoinquiets Barcelona] WFS-T i altres dubtes

bolosig
Hola Ana,

Yo personalmente no recomendaría GeoExt o ExtJs, creo que con Jquery puedes hacer cosas similares a un menor precio de Kb de descargas en Js y con una curva de aprendizaje mayor.

En mi poca experiencia con ExtJs (de hace unos 2 años) va bien si de entrada ya tienes todo configurado, pero a la hora de crear formularios online que varían y cosas más dinámicas lo conseguí un poco duro de pelar. Luego si quieres cambiar el azul del 95% de la aplicaciones ExtJs preparate a retocar decenas de imágenes, yo prové algún editor del template de ExtJs pero no dio muy buenos resultados, así que al final te toca modificar imágenes, cosa poco divertida.

Saludos,
Wladimir

2011/2/28 Raf Roset <[hidden email]>
[...]

wow ... gràcies a tots per les vostres respostes.

Han sortit opcions que no havia contemplat com ara JQuery ... m'ho miraré.
Fent una lectura ràpida dels vostres missatge diria que l'opció GeoServer s'imposa a altres alternatives però demà m'ho llegeixo amb més calma per valorar les opcions que es plantegen.

Gràcies de nou a tots i fins aviat,
Anna.