[Geoinquiets Barcelona] Dades obertes

Jorge Sanz
Bon dia companys,

Estava veient si trobava un conjunt de dades per fer servir de demo per un parell de saraos que tinc a la vista, a vore si em podeu ajudar.

Les característiques serien:
  • dades obertes
  • àmbit geogràfic de major preferència a menor: Barcelona, Catalunya, Espanya
  • dades puntuals amb un component temporal, amb atributs quantitatius i qualitatius
  • si son dades que s'actualitzen periòdicament millor
  • quant més dades millor
De moment lo millor que he trobat és:
Idees?

Re: [Geoinquiets Barcelona] Dades obertes

Manel Alemany Martínez
Bones Jorge,

El meteocat tenen dades automatitzades per estacions meteorològiques de la xarxa XEMA i XOM, tant en format diari com mensual.
 Vamos un fum de dades, dividides per estació, hi ha altre document a la seua web amb la localització UTM exacta de cada un d'aquest punts de mesura.

El mar., 12 nov. 2019 10:54, Jorge Sanz <[hidden email]> escribió:
[...]

Carlos López PSIG
Bones,
Un parell d'idees:

De l'ajuntament de Barcelona:

Dades obertes de la Generalitat de Catalunya

 Salut,

El mar., 12 nov. 2019 a las 11:02, Manel Alemany Martínez (<[hidden email]>) escribió:
[...]

Adrià Mercader-4
Hola Jorge,

Al catàleg de dades obertes de l'ajuntament hi ha datasets interessants: https://opendata-ajuntament.barcelona.cat/data/ca/dataset

El software del catàleg (CKAN) també ofereix una API de dades (només de lectura). Per exemple, per al dataset de les mesures de les estacions meteorològiques que menciona el Manel:

API estàndard:

o fent servir SQL:

Espero que et sigui útil

Adrià

On Tue, 12 Nov 2019 at 10:54, Jorge Sanz <[hidden email]> wrote:
[...]

Majó Crespo, Núria

Hola

A dades obertes gencat tens diversos conjunts amb volum i dimensió temporal per fer exercicis interessants.

Tots tenen accés via API molt fàcil, que pots usar per a mantenir les dades actualitzades periòdicament.( Si vols et puc passar un breu manual d’exemples d’us de l’API.)

·         Un del interessants és el de qualitat de l’aire (tècnicament immissions ;-)  que deies. Té dades per hora, carregades diàriament, són series històriques de gairebé 20 anys, i de diversos contaminants.  I conté coordenades de cada una de les mesures.

https://analisi.transparenciacatalunya.cat/Medi-Ambient/Dades-d-immissi-dels-punts-de-mesurament-de-la-Xar/uy6k-2s8r

·         També tens les dades meteorològiques que recull diverses variables ( precipitacions , temperatures...) amb dades històriques des de gener del 2009.

https://analisi.transparenciacatalunya.cat/Medi-Ambient/Dades-meteorol-giques-de-la-XEMA/nzvn-apee

i que pots combinar amb les dades de variables i estacions per a geolocalitzar.

- Variables: https://analisi.transparenciacatalunya.cat/d/4fb2-n3yi
- Estacions:
https://analisi.transparenciacatalunya.cat/d/yqwd-vj5e

·         També el d‘Equipaments em sembla interessant per la varietat que conté

https://analisi.transparenciacatalunya.cat/Urbanisme-infraestructures/Equipaments-de-Catalunya/8gmd-gz7i

·         Temes d’energia (estacions de recarrega de vehicles o  certificats energètics)

https://analisi.transparenciacatalunya.cat/browse?%C3%80mbit-geogr%C3%A0fic_Informaci%C3%B3-geogr%C3%A0fica=Coordenades&q=energia&sortBy=relevance

Sapigueu que hem afegit un atribut que permet cercar al catàleg els datasets que tenen coordenades o son directament capes geogràfiques amb un facet lateral:

https://analisi.transparenciacatalunya.cat/browse?%C3%80mbit-geogr%C3%A0fic_Informaci%C3%B3-geogr%C3%A0fica=Coordenades

https://analisi.transparenciacatalunya.cat/browse?%C3%80mbit-geogr%C3%A0fic_Informaci%C3%B3-geogr%C3%A0fica=Dades+geogr%C3%A0fiques&limitTo=datasets

espero que us faci servei!

Cordialment,

cid:image001.jpg@01D0949D.00022020

Núria Majó i Crespo

Àrea de solucions transversals

Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació

De: Barcelona <[hidden email]> En nom de Adrià Mercader
Enviat: dimarts, 12 de novembre de 2019 11:16
Per a: Geoinquiets Barcelona <[hidden email]>
Tema: Re: [Geoinquiets Barcelona] Dades obertes

[...]

·  registre d'us de l'aplicació mòbil idcat de 2015 a 2017

· registre de vigilància atmosfèrica (aquest mola per que Socrata dona API per anar afegint dades)

Idees?

Re: [Geoinquiets Barcelona] Dades obertes

Jorge Sanz
Gràcies a tothom!!

Adrià, lo de la interfície SQL és un punt molt a favor per consumir dades d'un API, de les millors idees que van tindre els ex-companys de CARTO :___)

Vaig a provar a vore que tal queden les dades meteo, per que sense un volum alt de geometries diferents no sé si quedarà bé per el que vull comunicar. De moment he fet proves amb el catàleg d'arbres de BCN però sense les dades de la data plantació no m'acaba d'agradar

On Tue, 12 Nov 2019 at 12:43, Majó Crespo, Núria <[hidden email]> wrote:

[...]

Roger Veciana i Rovira
L'API de Meteocat té el problema que demanen una clau, i triguen un dia a dnar-la. Potser pots demanar-ho per avançat, però sinó és complicat per un curs. Les de llamps són les més boniques per fer exemples, perquè n'hi ah moltes, es poden agrupar, tenen atributs, canvien de lloc cada vegada, etc.

Missatge de Manel Alemany Martínez <[hidden email]> del dia dt., 12 de nov. 2019 a les 11:02:

On Tue, 12 Nov 2019 at 13:47, Roger Veciana i Rovira <[hidden email]> wrote:
[...]

ummm no tinc presa però si no estan accessibles fàcilment no m'interessa tant per que per fer tallers resultaria un problema.

aixina encara estic d'acord que els llamps sempre son vistosos, deixe un exemple que vaig fer fa uns anys amb CARTO amb un dataset també força interessant, llàstima que la api de youtube ja no permet la autoreproducció però encara podeu vore el map en banda sonora si voleu xDDD

[...]

Núria aquest l'havia vist i el tinc carregat però existeix una taula mestra de les estacions o les tinc que extraure de les mesures?

·         També el d‘Equipaments em sembla interessant per la varietat que conté

https://analisi.transparenciacatalunya.cat/Urbanisme-infraestructures/Equipaments-de-Catalunya/8gmd-gz7i

Esta està divertida, em falten atributs qualitatius però no queda malament amb Kibana

image001.jpg (5K) Download Attachment
image003.jpg (14K) Download Attachment

De: Barcelona <[hidden email]> En nom de Jorge Sanz
Enviat: dimecres, 13 de novembre de 2019 12:09
[...]

Crec que es pot descarregar d’aquí:

http://sig.gencat.cat/visors/hipermapa.html#param=param&color=vermell&background=orto_ICC&BBOX=169712.5,4495025.000465,624287.5,4741975.000465&layers=ATMOSFERA_XARXA_VPCA

[...]

Estan dins del camp CATEGORIES,ées una mica complicat  extraure’ls però es pot, té: CATEGORIA TEMA I SUBTEMA (separat per pipes) i tingues en compte que poden tenir múltiples categories un sol punt.

Mira si vols un exemple de mapa: https://cttigencat.carto.com/u/ctti-gencat/builder/e6148eab-fcec-4daf-ae94-563fa123794a/embed

De: Barcelona <[hidden email]> En nom de Jorge Sanz
[...]

No veig cóm, la opció que crec que és per exportar està desactivada. No passa res, un poc de SQL i au.

Merci!!!

De: Barcelona <[hidden email]> En nom de Jorge Sanz
[...]

ATMOSFERA_XARXA_VPCA.zip (23K) Download Attachment