[Dutch] update osgeo.nl dag 22 nove

Gert-Jan

Hallo allemaal,

Even een round-up voor de acties voor de osgeo.nl dag van 22 nov op de geobuzz

- het programma is rond, alle slots zijn gevuld (zie de wiki: https://wiki.osgeo.org/wiki/OSGeo.nl_dag_2016)

- pakweg 2/3 van de programma-info is verstuurd naar Geobuzz, de rest volgt volgende week woensdag

- onze eigen site is door Ron wardenier al bijgewerkt: https://osgeo.nl/2016/10/22-november-5e-osgeo-nl-dag-op-een-rij/

- de geobuzz website is even nagelopen op de juiste vermelding van de naam osgeo.nl, dat is direct aangepast door Sanne (van Sense bv/GeoBuzz)

- Raymond heeft binnen loopafstand van congrescentrum 1931 in 's Bosch ruimte om spulletjes op te slaan?

Er zijn handjes nodig voor de volgende zaken:

- er staan nog vacatures open voor verslaglegging met foto / video / pen & papier.

- ideeën en uitvoering voor aankleding van onze zaal zijn zeer welkom. Alles is bespreekbaar!

- we  zoeken nog een liefhebber die als spreekstalmeester het osgeo.nl programma aan elkaar wil praten

- we hebben voor minstens 1 spreker audio nodig: wie heeft een geluidssetje dat-ie mee kan nemen?

- de rollbanner en onze banier liggen bij mij in A'dam; als iemand die per auto vanuit A'dam mee kan nmen naar 's Bosch: heel graag (ik reis zelf de avond van tevoren al naar een klooster in Den Bosch af)

- iemand die een presentje voor de sprekers regelt (uiteraard te bekostigen door de stichting osgeo.nl)

- iemand die de 25 minuten "lightning talks" bij elkaar kan harken

- iemand die de media de komende 3 weken kan bestoken met ons programma

Ergo: er zijn wat taakjes die werkelijk iedere bezoeker op zich kan nemen, zonder dat je kennis van Java of C++ moet hebben.

En daarbij natuurlijk liever een "ik zorg dat zussemezo wordt geregeld" (in plaats van:  "ik wil wel helpen om…").

Groet!

Gert-Jan

Re: [Dutch] update osgeo.nl dag 22 nove

Paul van Genuchten
Ha Gertjan, ik ben de 22e in DenBosch,
* ik zorg dat presentjes voor sprekers wordt geregeld (hoeveel en wat is’t budget)
* beschikbaar voor lightning talk over geopackage, geonetwork 3.2, geonetwork user group nl, ngr3 beta en geo4web testbed
* spreekstalmeester niet echt n optie, omdat we ook n standje op de beurs hebben
Groet Paul

[Dutch] QGIS ministand op GeoBuzz?

Erik
Dutchers,

Ik overweeg om een ministand voor QGIS te reserveren, voor beide dagen
van de GeoBuzz (bij wijze van sponsoring voor het QGIS project in
Nederland). Het zou dan moeten gaan om standje 107, direct na de ingang
en behoorlijk dicht bij de OSGeoNL zaal, en naast de Geo Academie
ministand. Maar... dan is het wel nodig dat er wat meer mensen bij
betrokken worden: er is standbemensing nodig, wat mooie dingen die met
QGIS zijn gemaakt (opentopo, JW?), misschien wat plug-in makers die wat
kunnen laten zien, nog wat extra aankleding, stickers, dat soort dingen.

Het spreekt voor zich dat ik het leuk vind aandacht te geven aan de
trainingen die de Geo Academie aanbiedt. En als de stand te leeg is kan
ik ook weer zo'n elevated map neerleggen, of een postertje afdrukken,
maar het moet wel een communityfeestje zijn, niet een Erik-feestje. En
het zou ook mooi zijn als we daar iets kunnen neerleggen over een QGIS
gebruikersdag... volgens mij wordt het daar wel tijd voor.

Kortom, open vraag: wie zou er wat kunnen bieden om deze stand tot leven
te wekken?

Erik.

Re: [Dutch] QGIS ministand op GeoBuzz?

Erik

Ehm... het is erg stil. Maar niet doen dan?

Erik.

Op 31-10-2016 om 20:58 schreef Erik Meerburg:
[...]

Erik Meerburg Directeur Geo Academie (06) 2816 7631 [hidden email] Op 1 april 2016 start Kwaliteit in Webservices weer Alle ins & outs over geo op het web in 10 vrijdagen!

Re: [Dutch] QGIS ministand op GeoBuzz?

b.j.kobben
He Erik,

Ik vind het een goed idee, hoor. Kan niet heel veel helpen (moet zelf een praatje doen en ben ook verder ws wel met van alles bezig), maar een uurtje in de stand staan moet wel lukken.

--
Barend Köbben
Senior Lecturer – ITC-University of Twente

On 02/11/16 11:10, "Dutch on behalf of Erik Meerburg" <[hidden email] on behalf of [hidden email]> wrote:

[...]

    [hidden email] <mailto:[hidden email]> Op 1 april 2016 start Kwaliteit in Webservices weer Alle ins & outs over geo op het web in 10 vrijdagen!

Re: [Dutch] QGIS ministand op GeoBuzz?

Raymond Nijssen
Idem!

Als we zo nog wat meer uurtjes bij elkaar sprokkelen komt het goed toch?
Wie nog meer?

Groet,
Raymond

On 11/02/2016 12:38 PM, [hidden email] wrote:

> [...]
>     [hidden email] <mailto:[hidden email]> Op 1 april 2016 start Kwaliteit in Webservices weer Alle ins & outs over geo op het web in 10 vrijdagen!

Terglobo
Fahrenheitstraat 1
5223 BJ 's-Hertogenbosch
06 25 31 49 83

Re: [Dutch] QGIS ministand op GeoBuzz?

Richard Duivenvoorde

Nee hoor, ik ben er ook de osgeo dag en wil wel bij de QGIS stand staan.

Ik kan aan Anita Graser vragen om het promotie materiaal wat te updaten.

Heb nog wat t-shirts en ... stickers :-)

Eigenlijk iedereen die ervaring heeft en even wil aansluiten is
meegenomen!
Het gaat er tenslotte om ervaringen en ideeen daar uit te wisselen.

Groet,

Richard Duivenvoorde

On 2016-11-02 12:10, Erik Meerburg wrote:

> [...]
> [hidden email] _Op 1 april 2016 start Kwaliteit in Webservices
> weer Alle ins & outs over geo op het web in 10 vrijdagen!_

Hoe werkt dat eigenlijk met de QGis boekenreeks?
Wordt die stand ook een boekenwinkeltje?

groet,

GJ

Richard Duivenvoorde schreef op 03-11-2016 8:39:

> [...]
> meegenomen!
> Het gaat er tenslotte om ervaringen en ideeen daar uit te wisselen.

pvanbosgeo
Ik ben er ook die dag. Ik ben nog nooit op een osgeo dag geweest dus ik
weet niet echt wat te verwachten, maar mocht het nodig zijn dan will ik
er ook wel een tijdje staan.

Groeten

Paulo van Breugel

On 03-11-16 08:39, Richard Duivenvoorde wrote:

> [...]
> meegenomen!
> Het gaat er tenslotte om ervaringen en ideeen daar uit te wisselen.

Super! Van harte welkom!

Ondertussen heb ik de stand geboekt. Er zijn stickers, er wordt verkend of er een mooie achtergrondposter of -banner is, Raymond heeft al een mooie extra gadget ontworpen om er neer te leggen... (nog even geheim houden Ray?).

Wat een hele mooie zou zijn is een grote ballon of lichtbak boven de stand met levensgroot "GRATIS GIS" erop. Dat zou voldoende mensen moeten trekken, zodat de aanwezigen op de stand het gesprek verder aan kunnen gaan. Ik heb al even gekeken voor het bedrukken van ballonnen, maar misschien is een lichtgewicht bord onder een setje reguliere heliumballonnen de simpelste oplossing. Meer ideeën welkom!

En natuurlijk ook demo's van zaken die met QGIS gedaan worden. Vraag is wel: moeten we ook een computer neerzetten voor live demo's? Of houden we het bij voorbeelden op bv papier?

Erik.

Op 3-11-2016 om 09:01 schreef Paulo van Breugel:
[...]

Jan-Willem van Aalst

Hoi,

Zal ik een grote gelamineerde A0 poster van een OpenTopo kaartblad meenemen om daar op te hangen? Is tenslotte volledig met QGIS gemaakt.

Met hartelijke groet,

Jan-Willem van Aalst

[hidden email]

06-42746848

Re: [Dutch] QGIS ministand op GeoBuzz?

Jan-Willem van Aalst

Hoi,

Nog niet gemaakt. Laat maar weten wat de gewenste maten zijn.

Welk gebied? ’s-Hertogenbosch? Of juist niet?

Met hartelijke groet,

Jan-Willem van Aalst

[hidden email]

06-42746848

On 2016-11-03 08:43, Gert-Jan van der Weijden (OSGeo.nl) wrote:
> Hoe werkt dat eigenlijk met de QGis boekenreeks?
> Wordt die stand ook een boekenwinkeltje?

Je zou misschien aan een paar uitgevers kunnen vragen wat op te sturen:

http://qgis.org/en/site/forusers/books/index.html?

maar dat moet dan wel heel snel (ik zal ook een poging doen, heb
connectie bij een paar)

Ik heb zelf geen boekhandelaar ambities, ga dus ga geen boeken zelf
financieren om door te verkopen... :-)

We zouden eventueel wel een paar dummies (dat wil zeggen een
boekenkastje met kleurenfrontjes?) neer kunnen zetten.

Ik heb van een paar zaken wel een pdf...

Groet,

Richard Duivenvoorde

Re: [Dutch] QGIS ministand op GeoBuzz?

b.j.kobben
He Erik,

Zelf heb ik mijn laptop bij me waarop ik dingen kan laten zien, dat geldt wellicht voor de meesten van ons...?

--

On 03/11/16 12:07, "Dutch on behalf of Erik Meerburg" <[hidden email] on behalf of [hidden email]> wrote:

[...]

Willem Hoffmans
Ha Erik e.a.

Ik zal er ook zijn. Zou sowieso al op de Geo Academie stand staan, en ik wil ook wel een aflossing doen bij QGIS.
Ik even geen dingen paraat om te laten zien, maar desgevraagd wat laten zien / demoën (evt. in combi met PostGIS) vind ik altijd leuk.

Mijn streven is om beide dagen te gaan.

Groet,
Willem

Willem Hoffmans