[Dutch] Zelf met de NLExtract PostGIS BGT in QGIS werken

[Dutch] Zelf met de NLExtract PostGIS BGT in QGIS werken

Jan-Willem van Aalst

Beste mensen,

Op www.qgis.nl heb ik een artikeltje waarin staat hoe je met een QGIS BGT projectbestand de NLExtract PostGIS BGT kunt gebruiken in QGIS:

http://www.qgis.nl/2017/06/18/zelf-met-de-bgt-in-qgis-werken/

BGT: https://data.nlextract.nl/bgt/postgis/

Sinds dit jaar is de databasestructuur van de PostGIS BGT echter gewijzigd (geometriekolommen heten anders), waardoor dit QGIS projectbestand niet meer goed werkt. Dat was meerdere mensen ook al opgevallen ;-)

Daarom heb ik een nieuwe versie van dit projectbestand gemaakt dat conform de nieuwe PostGIS BGT werkt. Het oude projectbestand zit ook nog in de zipfile. Ze heten v42 en v35 respectievelijk.

De download link in het artikel blijft dezelfde.

Veel plezier met de BGT,

Met hartelijke groet,

Jan-Willem van Aalst

[hidden email]

06-42746848

Re: [Dutch] Zelf met de NLExtract PostGIS BGT in QGIS werken

Pee Wee
Dank je wel Jan-Willem

Het ziet er goed uit en werkt ook prima in de nieuwe QGIS 3.0 versie

Groet
Peter