[Dutch] Tiles implementatie van Nationaal GeoRegister

[Dutch] Tiles implementatie van Nationaal GeoRegister

Paul Meems (Top-X)
Hallo,

We zijn bezig met de tiles plug-in voor MapWindow GIS en we hebben de 'gebruikelijke' tiles providers al toegevoegd: Google, Bing, OSM, etc.
Nu willen we ook graag de tiles van het Nationaal GeoRegister toevoegen, zoals ze hier zijn benoemd:
http://geodata.nationaalgeoregister.nl/tiles/service/tms/1.0.0/

De uitdaging zit er in dat de wereld-omspannende tileproviders dezelfde origin gebruiken.
Voor die van het Nationaal GeoRegister is dat alleen de Benelux:
http://geodata.nationaalgeoregister.nl/tiles/service/tms/1.0.0/brtachtergrondkaart/0/0/0.png8

Het 'truukje' om tiles te gebruiken is dat je de huidige bbox omzet naar een url met een X, Y en een zoomlevel.
Er zijn hier vast wel personen die dit al hebben uitgevogeld.
Kan iemand me hiermee helpen?

En zijn er inmiddels ook andere tiles servers beschikbaar met NL data, die niet op nationaalgeoregister.nl staan?

Met vriendelijke groet,

Paul Meems

Re: [Dutch] Tiles implementatie van Nationaal GeoRegister

Mark Prins
Op 4 juni 2012 20:29 heeft Paul Meems (Top-X) <[hidden email]>
het volgende geschreven:

> [...]
> origin gebruiken.
> Voor die van het Nationaal GeoRegister is dat alleen de Benelux:

ze gebruiken ook een andere projectie!

> Het 'truukje' om tiles te gebruiken is dat je de huidige bbox omzet naar een
> url met een X, Y en een zoomlevel.
> Er zijn hier vast wel personen die dit al hebben uitgevogeld.
> Kan iemand me hiermee helpen?

de TMS van pdok is RD geprojecteerd, dus die gaat toch niet lekker
passen met de google tiles.

er loopt een rfc om meer projecties te gaan ondersteunen voor de
caches (oa. google,wgs84,ed50,eurolambert,..) wie weet lukt dat nog
dit jaar.

Mark

--
Disclaimer;
This message is just a reflection of what I thought at the time of

Re: [Dutch] Tiles implementatie van Nationaal GeoRegister

Paul Meems (Top-X)
Hoi Mark,

Ik weet dat ze EPSG:28992 gebruiken.
Dat is juist het mooie dan hoef ik mijn eigen data niet te herprojecteren, zoals bijv. de KLIC Meldingen.

Is er dan nog helemaal geen mapping client die met de data van het Nationaal GeoRegister kan omgaan?
Behalve natuurlijk de verschillende web clients.

Met vriendelijke groet,

Paul

Op 4 juni 2012 21:45 schreef Mark Prins <[hidden email]> het volgende:
> [...]

you or that you don't understand.

Re: [Dutch] Tiles implementatie van Nationaal GeoRegister

Paul den Dulk
Hoi Paul,

BruTile kan een willekeurig TMS tile schema genereren op basis van TileMap xml.

Toevallig zit het schema dat gebruikt wordt voor het nationaal georegister hardcoded in BruTile 0.6.4. Je kunt de tilesource voor je schema aanmaken met:
_tileSource = new TmsTileSource("http://geodata.nationaalgeoregister.nl/tiles/service/tms/1.0.0/brtachtergrondkaart", new WkstNederlandSchema());

Je kunt het het makkelijst testen door deze versie van BruTile te downloaden:
In BruTile.Demo  MapControl moet je de regel:
   _tileSource = new OsmTileSource();
vervangen door:
    _tileSource = new TmsTileSource("http://geodata.nationaalgeoregister.nl/tiles/service/tms/1.0.0/brtachtergrondkaart", new WkstNederlandSchema());

Je moet mousewheel gebruiken om wat de zien, pannen werkt even niet in deze versie.

groet,
Paul

2012/6/4 Paul Meems (Top-X) <[hidden email]>
> [...]

you or that you don't understand.

Re: [Dutch] Tiles implementatie van Nationaal GeoRegister

Zou trouwens wel willen helpen om dit in MapWindow aan de praat te krijgen. Misschien kan je me op gang helpen met het plugin model.

> [...]

you or that you don't understand.

Re: [Dutch] Tiles implementatie van Nationaal GeoRegister

Bedankt Paul,

In MapWindow hebben we GMap.NET geimplementeerd.
Dit is rechtstreeks in de C++ ocx gedaan.

De C++ ontwikkelaar is nu bezig om die code zou te maken dat we andere tile schema's kunnen gebruiken.
Dan kunnen we er ook een plug-in voor maken die dat gaat regelen.
Met je voorbeelden uit BruTile zal dit vast makkelijker gaan.

Uiteraard wil ik je wel helpen met het maken van een plug-in voor MapWindow.
Dat is relatief eenvoudig. Ik heb alleen nu geen tijd. Het organiseren van de conferentie en het regelen van de funding voor het opnemen kost heel veel tijd.
Je kunt kijken naar de template plug-in: http://svn.mapwindow.org/svnroot/MapWindow4Dev/SampleTestPlugins/TemplatePluginVS2008/

Met vriendelijke groet,

Paul Meems
http://www.pleasefund.us/projects/recording-and-streaming-the-open-source-gis-2012-conference