[Dutch] Laadpalen bestand

Richard Duivenvoorde
Hoi Mensen,

Als elektrieke rijder zou ik het mooi vinden als ALLE laadpalen in OSM
zouden staan.
Ik heb al een poging gedaan van NewMotion de lijst te krijgen, en
gekeken of ze niet in de BGT zouden zitten (niet volgens mij).

Vraag dus: iemand nog een ander idee en/of de drang om die palen in OSM
te krijgen?

Groet,

Richard Duivenvoorde

Re: [Dutch] Laadpalen bestand

Edward Mac Gillavry
Ha Richard,

Inderdaad, in IMGeo 3.0 komen praatpalen wél beschikbaar. Het blijft in het optionele deel. Zo krijg je nog geen landsdekkend beeld.

Onlangs heeft LocalFocus een kaart hierover gepubliceerd https://go.localfocus.nl/#/newsmap/e100b7786ef394b6de7f2e5228d6e3d1a6cf05a80622b0254cc7991996ca9b96/.

SWIS heeft een prijs gewonnen voor een website voor FastNet met een routeplanner om "range anxiety" te voorkomen: https://www.frissedingen.nl/inzendingen/slimme-routeplanner-ev-rijders/. Björn leest deze lijst ook.

Ten slotte doet Over Morgen uit Amersfoort veel onderzoek rond potentie van buurten om daar laadpalen te ontwikkelen: https://overmorgen.nl/oplossingen/elektrische-mobiliteit/. Tim zit op deze maillijst volgens mij.

NewMotion kan ik ook even voor je porren...

Heeft OSM straks eerder een compleet beeld dan IMGeo: mooi streven!

Met vriendelijke groeten,

Edward
[...]

https://nam04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Flists.osgeo.org%2Fmailman%2Flistinfo%2Fdutch&data=02%7C01%7Cemacgillavry%40hotmail.com%7Cf8ecd5e75d9b4a353a8e08d533ff3a41%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C636472093644965861&sdata=w3DqokE66nsAbKv%2Fyb%2BzO3gPOhbnbpmYuMSUJlZPEOU%3D&reserved=0

Re: [Dutch] Laadpalen bestand

Richard Duivenvoorde

Probleem met al die 'kaarten' zoals van Localfocus, Over Morgen etc etc,
is dat ze nogal op hun data (=assets volgens hen) zitten.
Maar updaten, ho maar :-(
Geen net terugmelding systeem oid...

Vandaar ook mijn streven om het in OSM te krijgen, op die manier
democratiseren we de laadpalen weer ;-)

Als iemand dus recente data heeft: graag. We (als in OSM) kunnen dit evt
zelf wel updaten.

Groet,

Richard

On 25-11-17 14:46, Edward Mac Gillavry wrote:

> [...]
>
> NewMotion kan ik ook even voor je porren...
>
> Heeft OSM straks eerder een compleet beeld dan IMGeo: mooi streven!

geejee
Zie ook https://oplaadpalen.nl/?sw=N
Met een (betaalde) API. En terugmeldsysteem.
Geeft naast stekkertype ook aan of-ie in gebruik is.

Groet,

GJ

nb. Overigens is dit meer een OSM-mailinglist/forum onderwerp.

> [...]

> NewMotion kan ik ook even voor je porren...
>
> Heeft OSM straks eerder een compleet beeld dan IMGeo: mooi streven!

Ouke
In de bgt zitten inderdaad geen laadpalen. Ze zouden dan in het imgeo moeten zitten maar dat is niet verplicht dus veel gemeenten hebben die daardoor niet ingevuld. Ik heb gemerkt voor Alkmaar dat laadpalen.nl er ook een zootje van maakt. In een staal van 500 meter rond het gemeente huis zaten al een stuk of 10 fouten. Van palen die er in staan maar er niet zijn en anders om.

Met vriendelijke groet

Ouke Weijer
Senior medewerker GEO-Informatie
gemeente Alkmaar

tel:(072) 548 8576
mob: 0641520090

Re: [Dutch] Laadpalen bestand

Richard Duivenvoorde
Dank voor jullie input.

Dat is mijn eigen ervaring ook inderdaad, data is niet up to date.
Maar naar eigen zeggen (eco-movement) leveren zij aan ANWB, Allego,
NewMotion etc etc. Ze hebben >30000 oplaadpunten zeggen ze.

Ik ga proberen ze te contacten...

Je kunt een paal toevoegen, maar voor mij zou het mooist zijn als dat in
een echte open dataset zit, die ik zelf kan aanpassen, updaten en evt
later bgt/imgeo id's aan kan koppelen...

Groet,

Richard