[Dutch] Idee voor gebruik van de OpenTopo kaarten

[Dutch] Idee voor gebruik van de OpenTopo kaarten

Luuk Schaminee-2
Zou het een idee zijn om een app te maken zoals de Road Atlas (250k) van Groot Brittanie (zoek op OS GB 250k en zie de app in de iTunes Store) maar dan met de OpenTopo Kaarten van Jan-Willem? Dan heb je prachtige bruikbare kaarten offline waar we toch nog steeds behoefte aan hebben. Samen met een zoek functie naar plaatsen, postcodes en eventueel adressen op basis van de bag geeft een schitterende applicatie naar mijn idee.

Luuk

Re: [Dutch] Idee voor gebruik van de OpenTopo kaarten

Just van den Broecke
Ik ben bezig met zo'n app, als embedded webapp in native Android en IOS,
ruwe versie als webapp: http://app.map5.nl/nltopo.
De zoekfunctie is via Nominatim, lijkt rijker dan BAG. Offline tiles is
nog uitdaging.

Onderliggende kaartdiensten, ook voor TopRaster en Bonnebladen, zijn via
http://map5.nl, deels betaalde dienst, deel opbrengst gaat naar JW.
De kaartdiensten kunnen ook in bestaande hiking/GPS apps als BackCountry
Navigator en Locus Maps worden ingegeven.

Groet,

Just

On 07-01-16 15:10, Luuk S wrote:

> [...]
> idee.
>
> Luuk

Re: [Dutch] Idee voor gebruik van de OpenTopo kaarten

In ieder geval zijn nu de OpenTopo kaarten (samen met Lonvia OSM
wandel/fietsroutes) als offline download beschikbaar in de Locus Map
Free/Pro, via PlayStore:
https://play.google.com/store/apps/details?id=menion.android.locus
(Android).

Zoek in de Locus app via Locus Store onder Provider naar map5.nl. Er is
wel een kleine vergoeding nodig, plm 1-3 EUR per provincie, maar daarmee
steun je ook indirect de OpenTopo en Map5.nl ontwikkelingen.

Groet,

Just