[Dutch] Filter op WMS Ruimtelijke Plannen met SLD

[Dutch] Filter op WMS Ruimtelijke Plannen met SLD

Willy Bakker
Hallo allemaal,

Volgens deze handleiding http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/docs/afnemers/Uitleg_WMS_WFS_en_tiled_services.pdf (pagina 13) is het mogelijk om een filter te definiëren in een SLD-bestand zodat de service alleen gegevens retourneert van plannen met een opgegeven attribuutwaarde. Heb ik dat goed begrepen? Ik zou graag een specifiek bestemmingsplan willen opvragen, inclusief de standaard opmaak. Kan dat?
Ik kom er niet uit. Volgens mij werkt het voorbeeld in de tekst niet meer. Graag jullie hulp en advies.

Vriendelijke groet,
Willy Bakker

Re: [Dutch] Filter op WMS Ruimtelijke Plannen met SLD

Willy Bakker
NB Ik heb de URL in de handleiding op pagina 14 aangepast door te verwijzen naar een bestaand versie van het SLD-bestand.
De foutmelding die ik krijg is:

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<ServiceExceptionReport>
  <ServiceException code="InvalidParameterValue" locator="sld">Error when parsing the SLD parameter: c</ServiceException>
</ServiceExceptionReport>

Verstuurd vanaf mijn iPhone

> [...]
>
> Vriendelijke groet,
> Willy Bakker

Re: [Dutch] Filter op WMS Ruimtelijke Plannen met SLD

Just van den Broecke
Hoi Willy,

Ik heb de SLD in voorbeeld uit de PDF in een GIST gestopt:
https://gist.github.com/justb4/589b36859230bc0bbf40

en de "raw" link van de GIST meegegeven als parameter in deze URL
http://afnemers.ruimtelijkeplannen.nl/afnemers2012/services?REQUEST=GetMap&SERVICE=WMS&VERSION=1.3.0&WIDTH=450&HEIGHT=300&LAYERS=BP:Bestemmingsplangebied&STYLES=&TRANSPARENT=TRUE&FORMAT=image/png&BBOX=14350,239300,245000,540300&CRS=urn:ogc:def:crs:EPSG::28992&STYLES=default&sld=https://gist.githubusercontent.com/justb4/589b36859230bc0bbf40/raw/acc9a00db2d9699123198295a7b390d1827f0907/imro1.sld

Dat geeft wel resultaat. De voornaamste wijziging die ik heb gemaakt is
de laagnaam: LAYERS=BP:Bestemmingsplangebied toevoegen en grotere bbox.
Ik krijg een foutmelding "The style  is not defined for layer
LogicalLayer_3." als ik LAYERS leeglaat zoals in voorbeeld. De URLs in
de voorbeelden kloppen op meer punten niet (bijv version in 1.3.0 vb).

Je kunt je URL en SLD link delen?

kind regards / met vriendelijke groet,

--Just

On 03-02-16 19:33, Willy Bakker wrote:

> [...]
> </ServiceExceptionReport>
>
> Verstuurd vanaf mijn iPhone

Re: [Dutch] Filter op WMS Ruimtelijke Plannen met SLD

Edward Mac Gillavry
Ha Willy,

Je kan met de WMS GetStyles request de SLD opvragen die gebruikt wordt voor ruimtelijke plannen. Vervolgens voeg je in SLd een filter toe in een rule die een selectie uitvoert op basis van een attribuutwaarde. Deze aangepaste SLD zet je dan op je GitHub. Bijvoorbeeld: https://gist.github.com/emacgillavry/7c6b93493a8a4129f890

De URL naar de SLD laat je verlopen via rawgit:

http://cdn.rawgit.com/emacgillavry/7c6b93493a8a4129f890/raw/8716e2b2515106ff00250a55d4f51a637b26334b/elfbasemap_3.0_BU.Building_polygon_TOP10NL.sld

Dan gaat ie namelijk over HTTP en niet over HTTPS.

Vervolgens maak je een WMS GetMap request naar ruimtelijkeplannen. In de request zet je de parameter SLD met als value de rawgit-URL naar je SLD. De data komt dan van ruimtelijkeplannen met jouw visualisatie en filter ;-)

Groet,

Edward

> [...]

> </ServiceExceptionReport>
>
> Verstuurd vanaf mijn iPhone

Re: [Dutch] Filter op WMS Ruimtelijke Plannen met SLD

Hallo Just en Edward,

Hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik ga het morgen meteen uitproberen en laat jullie weten wat de uitkomst was.

Vriendelijke groet,
Willy