[Dutch] FOSS4G reizen

Frank Steggink
Hoi,

Zojuist wilde ik een treinreis boeken naar Bonn. Het bleek dat op za. 27
augustus voor de terugreis niet mogelijk was om een "snelle" reis (< 3
uur) met de ICE naar Utrecht te boeken. Ik heb bij NS Internationaal
geïnformeerd en het bleek dat er sprake was van werkzaamheden aan het
spoor. Zowel tussen Zevenaar en Emmerich als tussen Ede-Wageningen en
Arnhem. Naar Utrecht was de enige optie via Venlo en Eindhoven. Deze
reis duurt ca. 4 uur en je moet 3x overstappen.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik met de trein of toch met de auto zal
gaan. Op de heenweg maakt het qua tijd bijna niks uit. Een voordeel is
wel de flexibiliteit, omdat je dan niet gebonden bent aan de
treintijden. Als je wilt meerijden vanaf Utrecht, stuur me dan een mail.
Graag buiten de lijst om. Ik vertrek op di. 23 augustus en ga op za. 27
augustus terug. Mijn hotel zit vlak bij Bonn Hbf. Bij geen reactie ga ik
over enige tijd alsnog een treinticket boeken.

Groeten,

Frank Steggink

Re: [Dutch] FOSS4G reizen

Marcel Wolters
Hallo Frank,

Volgens www.bahn.de rijden de ICE's wel, maar kun je op die dag
vertragingen tot ongeveer een uur verwachten en vervallen de haltes
Düsseldorf, Duisburg, Oberhausen en Arnhem (en in enkele gevallen
Amsterdam). Waarschijnlijk laten ze de ICE's dus gewoon weer via Venlo
omrijden naar Utrecht (met extra tussenstops in Mönchengladbach en
Venlo). Dit doen ze ook in de periode van 9 tot en met 24 juli, alleen
staat dat al in het spoorboekje vermeld (zie bijlage).
Je hoeft dan dus niet extra over te stappen en je bent in principe een
half uur later in Utrecht dan normaal.

Groeten,
Marcel Wolters.

Frank Steggink schreef op 2016-05-30 11:07:

> [...]
> za. 27 augustus terug. Mijn hotel zit vlak bij Bonn Hbf. Bij geen
> reactie ga ik over enige tijd alsnog een treinticket boeken.

101b.pdf (35K) Download Attachment

Re: [Dutch] FOSS4G reizen

b.j.kobben
....Wat Marcel zei.

In principe raad ik iedereen altijd aan www.bahn.de te gebruiken (heeft
ook interface in nederlands) en nooit nsinternational.nl, die lang niet
compleet is.

Barend

On 30/05/16 11:38, "Dutch on behalf of Marcel Wolters"
<[hidden email] on behalf of [hidden email]>
wrote:

> [...]
>staat dat al in het spoorboekje vermeld (zie bijlage).
>Je hoeft dan dus niet extra over te stappen en je bent in principe een

Re: [Dutch] FOSS4G reizen

Marcel Wolters
Of www.treinreiswinkel.nl
Zij maken onder andere gebruik van het systeem van Deutsche Bahn en
kunnen dus hetzelfde als www.bahn.de (en nog veel meer)

Groeten,
Marcel.

[hidden email] schreef op 2016-05-30 16:36:

> [...]
>
> Barend
>
> On 30/05/16 11:38, "Dutch on behalf of Marcel Wolters"
> <[hidden email] on behalf of [hidden email]>

Re: [Dutch] FOSS4G reizen

Frank Steggink
Bedankt voor de suggesties, ik ga ermee aan de slag.

Frank