[Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

[Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

Erik

Beste mensen,

Eind augustus is de FOSS4G in Dar es Salaam. Ik was origineel van plan die kant uit te gaan, maar het past toch allemaal net slecht. Nu hebben Niene (Webmapper, Maptime Utrecht & Amsterdam) en ik het idee opgevat om een thuisblijversfeestje te organiseren: een maptime summercamp op GeoFort, van donderdag 30 augustus t/m zondag 2 september (met primitieve kampeerovernachtingsmogelijkheid). Maar we willen dat natuurlijk niet doen als iedereen in Dar zit. Kortom, even een kleine peiling… wie zou wél naar Maptime summercamp willen maar kan dan niet omdat hij/zij dan al bij de FOSS4G in Dar zit? Of vind je dit juist uitstekend bij wijze van thuisblijverfeestje?

Erik Meerburg
Directeur Geo Academie
(06)  2816 7631

cid:image001.png@01D2A7AA.D3452A50

10-11 juli wordt de FOSS4GNL 2018 gehouden.

De Geo Academie is er natuurlijk bij in Almere!

Re: [Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

Richard Duivenvoorde
On 30-05-18 13:31, Erik Meerburg wrote:

> [...]
> omdat hij/zij dan al bij de FOSS4G in Dar zit? Of vind je dit juist
> uitstekend bij wijze van thuisblijverfeestje?

Hoi Erik,

Ik ben zelf ook nog heel erg in dubio, er is een QGIS Hackfest vooraf
aan de FOSS4G in Zanzibar (met pont over te steken is me verteld)...

En dan is er ook nog 17th - 19th July FOSS4G-EUrope... met vind ik ook
een heel mooi program:
https://foss4g-europe.osgeopt.pt/conference-program/

Mijn onderbuikgevoel is een beetje dat de grote 'FOSS4G' wordt
overgenomen door het grote geld (ff kijkende naar de sponsors,
sprekersprogramma is er nog niet). Bij de sprekers in Portugal (heerlijk
en goedkoop om heen te gaan :-) ) zitten allemaal hardcore community
mensen....

Maw ik blijf nog even in dubio :(

Groet,

Richard Duivenvoorde

Re: [Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

Raymond Nijssen
Hee Erik,

Leuk idee! Maar ik denk dat ik alleen naar Portugal ga want eind
augustus heb ik al andere plannen.

Groet,
Raymond

On 30-05-18 15:04, Richard Duivenvoorde wrote:

> [...]
>
> Richard Duivenvoorde

Re: [Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

b.j.kobben

He Eric,

Volgens mij is het een goed idee om iets voor de thuisblijvers te organiseren. Zelf ga ik niet naar Dar-Es-Salaam, en al ben ik dan waarschijnlijk wat te druk met het aanstaande studiejaar om alle dagen te komen, een paar keer om het kampvuur zou ik wel gaan zitten...

--

Barend Köbben

[...]

Johan Van de Wauw

Mijn onderbuikgevoel is een beetje dat de grote 'FOSS4G' wordt
overgenomen door het grote geld (ff kijkende naar de sponsors,
sprekersprogramma is er nog niet).

Wat moeilijk om te vinden, maar dit staat er wel:

Bij de sprekers in Portugal (heerlijk
en goedkoop om heen te gaan :-) ) zitten allemaal hardcore community
mensen....

Volgens mij vullen de conferenties elkaar mooi aan: een internationale conferentie voor wie professioneel aan de slag is en voor wie de kostprijs minder van tel is (FOSS4G is de grootste inkomstenbron van OSGeo internationaal). De meeste van de sponsors zijn trouwens bedrijven die ook heel wat communitymensen sponsoren ook buiten het congres (zie bvb de recente ontwikkelingen in gdal[1]), kortom eerder deel van de community dan erbuiten. Daarnaast erg goedkope lokale laagdrempeligere conferenties.

Mijn ervaring: met de internationale FOSS4G heb ik meer commerciele contacten gelegd en uiteindelijk geld verdiend, op de Europe-conference heb ik vrienden voor het leven gemaakt. Beiden zijn op hun manier waardevol :-)

Re: [Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

b.j.kobben

He Richard,

Ik begrijp je “onderbuikgevoel” niet echt. Een event kan niet zonder sponsors, en welke sponsors dat zijn zegt toch niets over of het grote geld het overgenomen heeft. Op de Nottingham FOSS4g, die in mijn beleving toch niet door het grote geld werd overheerst, hadden we Google en LocationTech als sponsors... En als ergens geen groot geld zit is het toch wel in Dar-Es-Salaam. Het is trouwens de FOSS4G met het laagste inschrijfgeld sinds jaren....

Barend Köbben

On 05-06-18 23:41, [hidden email] wrote:
> [...]
> en LocationTech als sponsors... En als ergens geen groot geld zit is het
> toch wel in Dar-Es-Salaam. Het is trouwens de FOSS4G met het laagste

Hoi Barend, Johan,

Sorry voor deze opmerking, het is waarschijnlijk mijn hang naar
kleinschaligheid en een aversie tegen het grootkapitaal(isme) :-)

Laat ieder voor zich inderdaad uitmaken waar hij heen gaat, en het
laatste wat ik wil is dat mensen vanwege mijn opmerkingen 'Dar' zouden
laten schieten. En je hebt helemaal gelijk dat juist een afrikaanse
FOSS4g onze steun zou moet krijgen.

Groet,

Richard

Re: [Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

Just van den Broecke
Beste Mensen,

Erik's originele email/oproep is weggevallen in de vele replies, maar
goed wat reuring en meningen te zien!

Dus: er zijn deze zomer 4 belangrijke events. Als je begaan bent met
Open Source Geo kan ik je aanraden bij minimaal 1, nee 2 events aanwezig
te zijn:

1- 10/11 juli FOSS4G NL Almere (10 juli workshops, 11 juli conf) [1]
2- 17-19 juli FOSS4G EU Guimarães Portugal (25km van Porto) [2]
3- 27-31 aug FOSS4G Dar-es-Salaam [3]
4- zelfde week als FOSS4G Dar: MapTime SummerCamp Geofort

Waarom? Elk event, in mijn beleving, overstijgt altijd verwachting.
Blind staren op programma/sprekers? Al deze events zijn vooral een
samenkomst van mensen die, divers, "iets" met Open Source Geo doen. De
"overstijging" zit vooral buiten de "tracks" om: de lunches, borrels,
social events, spontane ontmoetingen etc. Je vindt net degene die jou
kan helpen bij je project, of andersom, tot "business deals".

Uiteraard nodig ik iedereen uit vooral op de FOSS4G NL [1] te komen.
Is maar 1x per jaar, de OSGeo.nl Dag op GeoBuzz skippen we dit jaar.
Je zult spijt krijgen dat je er niet bij was.

De FOSS4G EU [2] heeft een heel eigen karakter zoals 2017 in Parijs.
Mensen uit elk land in Europa ontmoet: van Finland, Estland tot Portugal
en Servië. Met plm 300 deelnemers net groot genoeg, niet massaal. En
zeer betaalbaar (conf, vlucht, hotel of AirBnB) dit jaar in Portugal.

En als je niet in Dar [3] kunt zijn laat vooral Erik hier weten of je
interesse hebt in het Summercamp.

Goed, ik hoop jullie in ieder geval te zien op FOSS4GNL. Ben zelf ook op
FOSS4G EU en moet nog kijken voor eind aug.

[1] http://foss4g.nl
[2] https://foss4g-europe.osgeopt.pt
[3] https://2018.foss4g.org

Groet,

Just

On 06-06-18 07:58, Richard Duivenvoorde wrote:

> [...]
>
> Richard

Re: [Dutch] Botsende feestjes? Maptime summercamp vs FOSS4G Dar es Salaam

Caris M.A.C. (Thieu)
Dag allemaal,

Goed idee Erik, een summercamp! Ik ga dus niet naar Dar-es-Salaam, wel naar de foss4g.nl natuurlijk en misschien naar Portugal.

groeten,
Thieu

Is maar 1x per jaar, de http://scanmail.trustwave.com/?c=8790&d=6dmY2919-izR1JcFeSTFTOI3MmmpAsSaMQGfIBIW9g&u=http%3a%2f%2fOSGeo%2enl Dag op GeoBuzz skippen we dit jaar.

[1] http://scanmail.trustwave.com/?c=8790&d=6dmY2919-izR1JcFeSTFTOI3MmmpAsSaMQWXcBdDqA&u=http%3a%2f%2ffoss4g%2enl