Customizing environment Geonetwork 3.4

ludbing
Dear Friends, I'm working with Geonetwork 3.0 and have the need to customize their environment, unlike previous versions this customization I think it is done online (connected to a server) in aid Geonetwork explain a way to do locally but not detailed very well how to create some of these files which will be used for customization.

http://www.geonetwork-opensource.org/manuals/trunk/eng/users/tutorials/customui/index.html

Therefore I ask please someone can help me.
Thank you very much.
Best regards.

Personalización del entorno de  Geonetwork 3.4
Estimados  Amigos, estoy trabajando con el Geonetwork 3.0 y tengo la necesidad de personalizar su entorno, a diferencia de las versiones anteriores esta personalización me parece que se hace en línea (conectado a un servidor),  en las ayudas de Geonetwork explican un modo de hacerlo localmente pero no se detalla muy bien cómo crear algunos de estos archivos los cuales servirán para la personalización.

http://www.geonetwork-opensource.org/manuals/trunk/eng/users/tutorials/customui/index.html

Por lo cual pido por favor alguien me pueda ayudar.
Muchas gracias.
Saludos cordiales.